ZIUA 4

Si a venit si ultima zi de plimbare prin Singapore… In β€žmeniu” avem Zona Araba si Indiana

Ne incepem ziua cu binecunoscutul deja autobuz 24, care ne duce de la hotel spre centru. De acolo o luam iarasi la picior spre partea araba a Singapore. Casute mici si mari, colorate toate…

Magazin foto

Si ne apropiem de SULTAN MOSQUE (in cartierul Kampong Glam)… denumita si Masjid Sultan. Este centrul spiritual al comunitatii musulmane. Cladirea este considerata momument national. Se viziteaza, dar trebuie sa fi imbracat adecvat… Dar stai linistit/a ca la intrare iti dau ei o sutana, daca sunt probleme vestimentare. πŸ˜‰

Daca ai probleme cu bateria descarcata la telefon, sau vrei wifi gratis, vii la moschee… Cat timp te rogi sau vizitezi, iti si incarci mobilul. πŸ™‚

Dupa vizita, am mai pierdut timpul plimbandu-ne pe stradutele de pe langa ARAB STREET… Pline de restaurante si magazine… iar feelingul era unul excelent. Nu mai spun cum mirosea a kebap sau alte mancaruri… As fi comandat o portie, doua, trei… dar abia ce luasem micul dejun cu o ora inainte. πŸ™‚

Ce mi-a placut foarte mult este ca toate casele erau viu colorate, iar unele dintre ele aveau chiar desene 3D.

Poti sa bei o cafea turceasca la ibric …

Sau sa ajuti la prepararea ei…

Daca tot sunteti in zona, va recomand sa nu ratati HAJI LANE. It’s a MUST. Este unul dintre locurile cele mai β€žhot” din Singapore. Plin de viata si culori… De la muralele de pe ziduri pana la cafenelele linistite sau magazinele pentru hipsteri, Haji Lane, atrage turistii de toate varstele. Cu siguranta nu te plictisesti. Ori savurezi o cafea buna, un cocktail rece sau te plimbi prin magazine, unde gasesti tot felul de lucruri hand made, diferite de cele pe care le gasesti in magazinele centrale…

Hadji Lane Singapore

Am plecat mai departe spre BUGIS STREET.

Bugis Street este un mare bazar, o Mecca pentru cumparatori si pentru cei carora le place sa se targuiasca… Gasesti tot ce vrei… Poate mai putin calitate. πŸ™‚

De aici am luat-o catre LITTLE INDIA, unde ne propusesem sa vedem ABDUL GAFOOR MOSQUE, o alta moschee declarata monument national.

Desi vizitam destule moschei, biserici, temple, nu suntem atat de religiosi precum s-ar crede. πŸ™‚ In schimb arhitectura si energia acestor cladiri ne atrage.

Era ora de rugaciune, asa ca nu am stat prea mult…

S-a facut ora pranzului (aici depinde de fiecare, ca pentru noi ora pranzului este pe la 2-3) si fiind in Little India, bineinteles ca ne-am dus la un restaurant indian… Tikka masala, orez, naan si apa de cocos proaspata – masa perfecta. Am cerut si tacamuri, ca altfel mancam cu mana. πŸ˜‰

Indian Food Singapore
Coconut Singapore

Mi s-a parut ca Little India din Singapore este mult mai curata decat altele din alte orase. Fatadele caselor erau destul de bine intretinute, pe jos nu era mizerie, iar oamenii erau destul de bine imbracati.

Aur…

Fructe si legume la tot pasul…

Old Man Thinking Singapore

Si localnici…

Am ajuns si la SRI VEERAMAKALIAMMAM TEMPLE, vechi templu hindus dedicat zeitei Kali. Interesant este ca si in Singapore parca nu se tine cont de locatie si de cladirile invecinate. Asa apare un hotel langa un templu, un bloc sau altceva…

Am plecat mai departe spre o alta locatie, EMERALD HILL ROAD. Este o zona protejata, cu case care au o arhitectura diferita de alte zone si care au apartinut in trecut membrilor instariti ai comunitatii Peranakan, descendenti ai traderilor chinezi din secolul 16. In Singapore sunt numiti si Baba Nyonyas. O strada linistita, unde se poate servi si masa.

Paradoxal, este situata langa o zona foarte aglomerata de shopping, ORCHARD ROAD, care este declarata inima retailului din Singapore, cu discount outlets, mall-uri si hoteluri luxoase. Nu cred ca iti ajunge o zi daca vrei sa intri in toate magazinele de pe Orchard Road.

Clar ca aici se traieste pe picior mare… πŸ™‚

Si la sfarsitul zilei iarasi o cina traditional chinezeasca, in aer liber…