ZIUA 3

In a treia zi, am ales sa merg catre Parcul National Doi Inthanon. Din punctul meu de vedere, trebuie sa mergeti sa-l vedeti pentru ca pisajele sunt spectaculoase. Puteti alege unul dintre multele tururi, sa mergeti cu masina voastra sau sa mergeti cu song thaew-ul (este varianta cea mai proasta pentru ca faceti 2-3 ore pana la parc). Eu am ales turul, tot asa rezervat dinainte.

Ne-au luat dimineata devreme cu minivanul cu aer conditionat. DOI INTHANON PARK este unul dintre cele mai frumoase parcuri nationale din Thailanda. Gasesti aici cascade, carari de munte, sate izolate, ferme montane, locuri unde poti sa vezi panorama, apusul sau rasaritul, fauna si este la doar 70 de km de Chiang Mai.

Din cauza braconajului, la ora actuala nu mai sunt tigri si elefanti. Au ramas insa porcii mistreti, gibonii, caprioarele si… liliecii in “cantitati” destul de mari. 🙂 Si pasarile sunt in numar foarte mare, estimandu-se ca aprope 500 de specii pot fi gasite in zona.

Tot aici, cateva triburi isi mentin traditiile si modul de trai de acum cateva sute de ani. La baza, este satul tribului Hmong “specializati” in producerea de textile foarte colorate. Mai sunt si cateva sate apartinand tribului Karen si acestia, artisti in producerea de imbracaminte.

Se poate dormi in parc, in cele cateva casute si bungalouri amenajate cu minimum de utilitati.

Primul loc in care ne-au dus a fost chiar cel mai inalt varf din Thailanda – 2.565m, aflat pe muntele Doi Inthanon. Se lasa masina in parcarea amenajata si mai urci cateva sute de metri, oricum nu ceva exagerat. Deci, daca te gandesti ca o sa fie extenuant, gresesti. 🙂

Bineinteles ca si acolo era un mic altar, pazit de doi elefanti din piatra

Desi cand am plecat de dimineata din Chiang Mai temperatura era deja de vreo 27-28 grade, pe munte nu trecea de 10 grade. Asa ca, fiti pregatiti cu o geaca sau ceva mai gros. Frumos, natura, jungla, priveliste, munte, aer curat si poti sa spui ca ai fost pe „acoperisul Thailandei”. Este locul perfect pentru a admira rasaritul.

Am mers apoi spre ANGKHA NATURE WALK, o carare de munte prin padurea luxurianta, destul de intortochiata, care iti datea posibilitatea sa vezi tot felul de plante, muschi, copaci si sa te relaxezi ascultand sunetul padurii.

Am mers apoi la cele doua “Chendi-uri” dedicate Regelui si Reginei, amplasate fata in fata la o distanta cam de 100 de metri una de alta, pe doua dealuri. Au fost construite pentru a sarbatori cei 60 de ani impliniti de Rege – Phra Mahathat Naphamethanidon (1987) si de Regina – Nophamethanidon (1992).

Ca sa urci la ele poti sa folosesti scarile dar si surpriza… scarile rulante. 😉

Sus, panorama este foarte frumoasa, se vede parcul si este un loc foarte bun pentru a vedea apusul.

Noroc cu aparatul ca poate face poze in 2 culori 🙂

ROYAL AGRICULTURAL STATION INTHANON este o gradina botanica. A fost deschisa in 1979 cu scopul de a educa localnicii si a-i face sa nu mai cultive opium, 🙂 ci flori si alte plante pe care apoi sa le vanda. Sunt cateva gradini distincte si cateva sere. Un loc, in care clar te poti relaxa, bea o cafea si admira culorile la o temperatura decenta. 😉

Parcul are multe cascade, unele accesibile din drumul principal. Bineinteles ca am fost si noi la una dintre ele: WACHIRITHAM WATERFALL. Este una dintre cele mai vizitate si nu ai mult de mers ca o vezi. Are cam 40 de metri inaltime, iar in sezonul ploios debitul de apa este destul de impresionant din ce ne-au spus localnicii.

Ultima oprire a fost la WAT PHRA THAT SI CHOM THONG, unul dintre cele mai vechi temple din nordul Thailandei, construit in secolul 15. Exista o legenda locala, in care se spune ca Buddha a vizitat dealul pe care se afla acum templul si de aceea in interior se gasesc cateva relicve budiste.

M-am intors la hotel si imediat am plecat spre strada WUA LAI. In fiecare sambata seara, se tranforma dintr-o strada aglomerata de masini, intr-un imens Night Market. Si cum hotelul era foarte aproape, nu am ratat sa-mi petrec seara aici. Multi localnici si turisti, agitatie, zgomot… dar si tot felul de lucruri de vanzare, mancare, sucuri de fructe, specialitati thailandeze si muzica. Poate pentru unii este destul de mult, dar mie imi place. 🙂

Asa cum spuneam… specialitati… greieri, lacuste, viermi prajiti 🙂

Si scorpioni… tot de mancat

Si un smoothie combinat de fructe, dupa

Nu ma atingeti ca va mananc 🙂

Concert live

Am mancat la o “Taraba” care avea 3 mese in fata si care la prima vedere nu iti spunea nimic si nu te atragea prea tare. Dar, dupa ce am gustat supa, mi-am schimbat total parerea. As mai fi mancat una… Nu aveau decat 3 tipuri de supa si atat, dar le faceau foarte gustoase. Asta este Thailanda, mereu surprinzatoare (aici chiar se potriveste sloganul). 😉