ZIUA 3

Primul obiectiv al zilei a treia a fost un templu despre care auzisem ca este unul dintre cele mai frumoase – WAT BENCHAMABOPHIT (MARBLE TEMPLE). Construit in anul 1899 de catre regele Rama V, este cunoscut ca β€œTemplul de marmura”, pentru ca este facut in totalitate din marmura de Carrara. Este clasificat (ca si aici exista o clasificare πŸ™‚ ) ca templu regal de prima clasa (sunt 10 in total in Thailanda), ceea ce ii acorda o importanta semnificativa, fiind si inscriptionat pe moneda de 5 bahti. Este un templu in activitate, care are spatii de dormit pentru calugari. Dimineata devreme, oamenii vin la templu sa le aduca mancare, lucru un pic diferit de alte temple unde ei se duc pe strada pentru a primi mancare.

Langa templu gasesti pozele familiei regale

Foarte aproape era DUSIT PALACE, un complex de palate si cladiri rezidentiale regale. Se spune ca regele Rama V, in urma primei sale vizite in Europa din 1897, a decis sa-si construiasca palatul, bazandu-se pe arhitectura europeana a castelelor, combinata cu cea thailandeza. Tot aici, mai exista: VIMANMEK TEAK MANSION – cladirea folosita de rege ca si locuinta (se spune ca a fost construita numai din lemn de tec, fara a se fi folosit nici un cui), ABHISEK DUSIT THRONE HALL si ANANTA SAMAKHOM THRONE HALL. Acesta din urma a fost la un moment dat sala Parlamentului. Ulterior, toate au fost transformate in muzee. Cand am fost eu, toata zona (mai putin Dusit Palace) era inconjurata de panouri de protectie si (din ce am inteles) anumite cladiri au fost daramate pentru un proiect mai complex; deci nu am putut sa vizitez nimic.

Regele Rama V

De acolo am luat un tuk tuk catre KHAO SAN ROAD

…Zona destinata in special backpakers, plina de restaurante, hosteluri si hoteluri, baruri, ce sa zic… o zona fooooarte ok, boema si total relaxata. In apropiere este si SOI RAMBUTRI, un fel de Kahao San Road, dar de β€žieri”. Aici au fost filmate secvente din β€žThe Beach”.

Peste tot plin de cabluri

Tot in zona erau si mini magazine si ateliere de croitorie, iar daca erai norocos sa β€žfii selectat”, ti se propunea un costum ca la carte, cu maxim 100 de dolari. πŸ™‚ Din pacate nu am ajuns aici si seara, cand am inteles ca este si mai placut… Cu siguranta. Data viitoare.

Mai poti sa faci in zona o vizita la National Museum, Grand Palace, National Gallery, Wat Pho (Temple of Reclining Buddha) si Wat Phra Kaew (Temple of Emerald Buddha) – cel mai important templu din Thailanda. Eu le-am vazut anul trecut. πŸ˜‰

Am continuat spre PAK KHLONG TALAD FLOWER MARKET. Este cea mai mare piata de flori din Bangkok. Gasesti ce flori vrei, in special orhidee si trandafiri, vandute en-gross la preturi foarte mici. Este in Old City, chiar langa raul Chao Phraya, deci posibilitatile de a ajunge sunt destul de mari. Este deschisa non-stop dar, din ce am inteles, agitatia maxima este undeva pe la 3-4 dimineata. Atunci se aduc si incep sa se vanda florile, iar strazile se transforma intr-un curcubeu de culori.

Aici localnicii vin sa cumpere florile gata pregatite pentru ofrande.

Nu inseamna ca aici gasesti numai flori. Mai au ceva legume si fructe…

Trestie de zahar

Am ajuns in CHINA TOWN (YAVORAT), pe stradute laturalnice, cunoscute de anul trecut…

Este plin de open marketuri si toate strazile din zona (cea mai importanta fiind Yavorat) sunt burdusite cu tot felul de lucruri, mancare, legume si tot ce iti imaginezi (si trebuie sa ai o imaginatie bogata πŸ˜‰ ).

In SAMPENG LANE MARKET situata pe strada paralela cu Yavorat, gasesti suma experientelor de cumparaturi din China Town. Strazi foarte inguste, aglomerate cu localnici si turisti care parca vorbesc toti in acelasi timp. Este unul dintre cele mai ieftine locuri din Bangkok, unde primesti discount-uri surprinzatoare, cand cumperi mai mult de 10 bucati de β€žorice”. Si mancarea este ieftina la restaurantele sau tarabele chinezesti din zona.

Si-au angajat si paznici

WAT TRAIMIT este cunoscut pentru statuia lui Buddha din interior, facuta din aur si cantarind 5 tone. Este si foate veche, datand din secolul 13. Exista si un muzeu, in care poti afla despre istoria statuii si a comunitatii chineze. Si aici am fost acum un an. Va sfatuiesc sa mergeti sa-l vedeti.

Seara am mers in centru la SIAM DISCOVERY MALL. Este mall-ul meu preferat din Bangkok, pentru ca are un sistem mai aparte de prezentare a produselor, iar hainele, incaltamintea, accesoriile, electronicele dar si obiectele pentru casa, sunt un pic altfel fata de ce gasesti in alte magazine. Am trecut apoi prin SIAM CENTER si SIAM PARAGON (care sunt unite intre ele), ca sa mananc si sa-mi clatesc un pic ochii. πŸ™‚

De vanzare…

Si am ajuns la alt mall din apropiere, MBK CENTER, unde se tinea un concurs de Muay Thai.

M-am uitat dupa ai nostri, dar nu i-am vazut πŸ™‚

Chiar si la ora 23.30 cand am plecat spre hotel, traficul era bara la bara.

Din pacate, vacanta mea in Thailanda s-a terminat, dar voi reveni aici ori de cate ori voi avea posibilitatea. Mi se pare o destinatie pentru toate gusturile si portofelele, in care ai ce face, fara sa repeti prea multe experiente, iar oamenii sunt extrem de prietenosi si β€žalways” zambitori.

A doua zi m-am imbarcat catre Bucuresti si dupa o escala in Doha HOME SWEET HOME.

DA, IMI PLACE SA β€žTRAVELESC”!