ZIUA 4

Dimineata am alocat-o plajei din Patong. Mi-am luat un sezlong si am zacut cateva ore (cu β€žpauze” de facut baie), pana cand s-a facut foarte cald si am decis sa merg sa vad orasul Phuket. Poti sa iei un taxi, dar am ales varianta autentica, locala, un song thaew burdusit pana la maxim.

Ieftin (30 Bht), aer conditionat manual, prin deschiderea de geamuri, posibilitatea de a asista la discutiile intre localnici de foarte aproape. πŸ™‚ Banii se platesc la doamna care sta in spatele autobuzului si te indruma spre locatia dorita.

Asteptati-va sa gasiti in Phuket Town siΒ in special in Old Town o multime de case, magazine, restaurante si cafenele colorate, construite in stilul Sino-Portughez (Baroc Chinezesc sau Peranakan). Veti descoperi temple thailandeze dar si chinezesti, galerii de arta si strazi cu murals. Mai nou, peisajul nu mai este agresatΒ  de atat de multe cabluri atarnate pe stalpii de pe strazi, pentru ca primaria a gasit in sfarsit solutia sa le ingroape. Orasul vechi este foarte compact. Asa ca, cea mai buna varianta este sa iei la picior stradutele si sa simti vibe-ul. Este bine sa-l vizitati dimineata sau seara cand s-a mai dus caldura (nu ca mine, la pranz). Daca simti nevoia, cu siguranta cafenelele te vor racori cu un ceai sau o cafea on ice.

Ce poti sa vezi:

• Amulet Market – piata specializata, care vinde amulete si imagini cu Buddha, atragand numerosi localnici si turisti. Este situata pe Phang Nga Road.
  • Dibuk Road – 0 strada cu magazine cu textile si obiecte de arta. In zona se afla si hotelul “On On”, foarte cautat de backpakers datorita faptului ca aici s-au filmat secvente din filmul β€œThe Beach”. Pana in 2013, cand a fost renovat, hotelul arata la fel de rau ca in film, iar o camera costa 200 Bht adica aprox 6 Usd. πŸ™‚
  • Jui Tui Shrine – la acest altar chinezesc oamenii vin sa isi afle norocul prin aruncarea unor betisoare de bambus.
  • Soi Romanee – aflata chiar in mijlocul Old Town, este o strada cu multe magazine, baruri si cafenele. Este poate cea mai fotografiata strada din Phuket. In trecut, a fost Red Light District-ul insulei.
  • Thalang Road – strada principala din centrul Phuketulu Si aici gasesti acele case colorate, unele tranformate in magazine, cofetarii, guesthouse-uri si restaurante. Este destul de aglomerata ca trafic rutier, mai putin duminica seara, cand se transforma in strada pietonala.
  • Wat Mongkol Nimit – templu important pentru localnici, unde se tin deseori ceremonii. Are in spate un β€œChendi” aurit (cladire religioasa budista de forma unei β€œmovile”) si cateva case in care locuiesc calugarii.
  • City Market – piata locala plina de legume, fructe si condimente, unele necunoscute pentru mine. Este situata pe Ranong Road, chiar langa statia de autobuze.

Wat Mongkol Nimit

Specialitati thailandeze in frunza de banan

Piata centrala

La un moment dat mi s-a facut foame si am mancat un green curry delicios intr-un restaurant de familie, care avea toata zestrea pusa in dulapuri, chiar in zona unde se manca. πŸ™‚

Delicios

Dupa masa, am luat iarasi autobuzul spre Patong.

Seara, am ales sa merg la Phuket Fantasea (atractie rezervata online, m-au luat de la hotel cu minivanul si in 25 de minute am fost acolo). Este un gen de parc tematic, cu cateva atractii, in special pentru copii, magazine, restaurante si un cocktail bar. Highlight-ul este un spectacol gradios, prin numarul de oameni si animale care participa la el.Β

In parc aveai posibilitatea sa calaresti elefantii, dar pentru binele lor, este mai ok sa te limitezi la poze.

Restaurantul principal

Inainte de inceperea spectacolului principal, se tinea o parada cu dansatori si cateva animale. Muzica, dansuri, lumini si costume care mai de care mai colorate.

Live music

Cocktail bar

Tigru alb

Porcusori de Guineea

Daca vrei sa faci poze…

Aveau si o zona in care artistii plastici isi exersau talentul si faceau diverse obiecte, pe care ulterior le vindeau.

Si a venit ora spectacolului. Nu aveai voie sa faci poze in interior si din acest motiv trebuia sa-ti lasi telefonul si aparatul foto la intrare. Iti dadeau un numar colorat, iar la sfarsitul spectacolului te duceai in zona colorata corespunzatoare numarului tau si-ti recuperai lucrurile. Foarte buna organizarea, avand in vedere ca in sala erau cateva mii de oameni.

Asa cum spuneam, este un spectacol cu mai mult de 150 de acrobati, animale, efecte speciale, iluzionism si multa culoare, fiind creat sub forma unei povesti. Nu pot sa spun ca a fost super, dar o data in viata, merge. πŸ™‚ Dureaza cam 1 ora si jumatate. La final, mi-am recuperat lucrurile foarte repede. Am ramas impresionat din nou de organizarea fara cusur. Pentru a fi transferat la hotel, spuneai numele si hotelul unde stai si te dirijau spre minivanul corespunzator. Nu cred ca am asteptat mai mult de 10 minute pana sa plecam.

M-am mai plimbat un pic prin orasul aglomerat la maxim si am savurat o ultima bere, uitandu-ma la surferii de β€žuscat”.

Ce mi-a placut mult la tuk tukurile din Patong, erau culorile luminilor si sistemul audio. Boxe mari, care se auzeau de la 50 metri.