ZIUA 2

Am plecat devreme dimineata, pentru ca era o zi plina, in care doream sa vizitam TAMAN NEGARA PULAU PINANG (Parcul National), unul dintre cele mai mici, dar si cele mai frumoase parcuri nationale din Malaysia avand numai 23 km patrati.

Nu era autobuz direct de langa hotel, asa ca am mers spre centru, la Komtar Tower, de unde am luat autobuzul 101 catre parc.

In statie, fiind capat, aveau tot felul de specialitati locale pentru calatori…

Food Stand George Town Malaysia
National Park Penang Registration Office Malaysia

Bus-ul curat, calatoria placuta; cobori chiar la capat dupa cca o ora.

Ajuns in parc, primul lucru pe care trebuie sa-l faci este sa te inregistrezi (datele personale si numarul de telefon), ca sa stie cine a intrat (daca te pierzi). Intrarea este libera.

Ai mai multe posibilitati in functie de timpul pe care il ai la dispozitie si disponibilitatea de a face efort:

• Vest – spre MONKEY BEACH (Teluk Duyung), unde poti sa campezi sau sa faci plaja si totodata sa te duci la Muka Head (Old Lighthouse). Plaja este denumita asa, datorita numeroaselor maimute care-si fac veacul pe acolo. Dar, cand am ajuns noi, abia daca am vazut vreo 2-3 bucati. πŸ™‚ De la intrare sunt cam 5 km pana la plaja, iar drumul este destul de usor.
  • Sud – spre TURTLE BEACH (Pantai Kerachut) si Meromictic Lake. Plaja cu nisip alb, a fost denumita asa, pentru ca aici vin broastele testoase sa-si depuna ouale (aprilie si august). Sunt cam 3 km de mers pana la plaja, dar drumul este mai greu, prin jungla. Lacul este special pentru ca in acest loc, apa sarata a marii se intrepatrunde cu apa dulce a lacului, formand 2 straturi separate, unul de apa proaspata la suprafata si unul de apa sarata dedesubt, fiind un mini ecosistem unic. In lume, acest tip de lac este o raritate. Partea proasta este ca, acest fenomen, nu se poate vedea tot timpul pentru ca in perioadele caniculare, lacul seaca. A fost si β€œnorocul” nostru si nu am vazut mare lucru din lac.
  • O alta posibilitate este sa mergi cu o barca spre aceste plaje sau sa combini mersul pe jos cu barca.
National Park Penang Map Malaysia

Harta parc

Noi am ales sa mergem pe jos catre Turtle Beach si de acolo sa luam o barca spre Monkey Beach. Pentru barca, trebuie sa negociezi costul inainte de a pleca la drum, pentru ca tot atunci stabilesti si ora la care sa vina sa te ia din locatia aleasa.

Boat Renting Office Penang Malaysia

Este bine sa aveti la voi incaltaminte de trekking, tricouri subtiri care absorb transpiratia (pentru ca este foarte cald si umed) si sa aveti multaaaaa apa. πŸ™‚ Ruta aleasa de noi, desi mai grea, iti da posibilitatea de a descoperii jungla in ritmul tau. Nu te grabi. Acorda-ti timp sa te bucuri de experienta si conecteaza-te la vibe-ul naturii.

Drumul, cel putin la inceput, este plin de maimute (este bine sa nu le dai de mancare), unele care chiar pozeaza. πŸ™‚

Monkey Penang Malaysia
Monkey Talk Penang Malaysia

Discutie amicala πŸ™‚

Fiind inca dimineata, am vazut si cum arata marea la reflux. Plina de namol, resturi si soparle.

Low Tide Penang Malaysia
Jungle Road Penang Malaysia

Drumul are urcari si coborari, la inceput pe niste trepte, dar mai apoi printre liane, radacini si vegetatie.

Este liniste… se aude doar sunetul insectelor si al pasarilor. Opreste-te sa iti tragi sufletul si asculta. πŸ™‚

Si ajungem la Turtle Beach.

Bridge Pantai Kerachut Penang Malaysia
Pantai Kerachut Beach Penang Malaysia

La un semn, au plecat toti spre apa

Tot acolo este si un centru de cercetari, unde erau cateva bazine cu broscute testoase, unele mai mici, altele mai mari…

Turtle Pantai Kerachut Penang Malaysia

Am stat un pic pe plaja, ne-am delectat cu natura, iar la ora agreata a venit barcuta sa ne duca la Monkey Beach.

Pantai Kerachut Dock Penang Malaysia
Crocodile Rock Penang Malaysia

Stanca crocodil

Monkey Beach, este o plaja mai boema, unde se poate innopta. Este si un mic restaurant, deci daca vrei, ai tot ce iti trebuie pentru 2-3 zile de relaxare maxima.

Monkey Beach Penang Malaysia
Monkey Beach House Penang Malaysia

Pentru ca aveam la dispozitie 1.40 minute, dupa care barca venea sa ne ia, am luat-o la pas, in urcare, catre farul Muka Head. Aici, drumul a fost mai dificil. Efortul de a urca pantele mai inclinate a fost amplificat de umiditatea foarte mare si caldura din miez de zi. Dar fluturii, vegetatia si cantecul constant al junglei au meritat pe deplin!

Jungle Road Penang Malaysia
Nature Penang Malaysia
Butterfly Penang Malaysia
Climbing Penang Malaysia

Nu mi-a reusit πŸ™‚

Farul a fost construit in 1883 si este destul de prost intretinut. Cand va planificati ziua, daca vreti sa urcati in far, tineti cont ca acesta se inchide la ora 15.

Pentru o panorama a zonei, urcati multe trepte inguste si abia cand iesiti din far va bucurati de ea. πŸ™‚

Drumul de la Monkey Beach ne-a luat cam 45 minute la urcare si 30 la coborare.

Muka Head Lighthouse Penang Malaysia
Muka Head Lighthouse View Penang Malaysia
Rocks Penang Malaysia

Ne intoarcem spre plaja…

Boat Penang Malaysia

Si luam barca inapoi….

Bus Station Penang Malaysia

Iarasi autobuzul 101 pana la hotel…

Am revenit in George Town si in a 2-a parte a zilei, ne-am relaxat si ne-am distrat in acelasi timp, in ILLUSIONS MUSEUM. Efecte speciale, poze, fun…

Β

Illusions Museum George Town Malaysia

Dupa muzeu, am decis sa ne mai plimbam un pic prin zona.

Ferrari George Town Malaysia

Nu e iluzie optica, πŸ™‚ au si ei…

Sa nu credeti ca vedeti asa masini peste tot. In general, vezi cele 2 masini produse de ei, Perodua si Proton, masini micute sau medii, la preturi rezonabile si bineinteles masini japoneze, ca in toata Asia.

Little India George Town Malaysia
Mini Mosque George Town Malaysia

Mini moschee

Fruits Vendor George Town Malaysia

La fiecare colt de strada mai intalnesti un vanzator de fructe…

Little India George Town Malaysia

Seara am rezervat-o pentru BATU FERRINGHI, o statiune plina cu resorturi, hoteluri, restaurante si night market. Am mers cu autobuzul si ne-am intors cu grab-ul. Aveti grija ca bus-urile merg pana la ora 23. Nu pot sa spun ca m-a impresionat prea mult, dar ai optiuni variate de mancare plecand de la sea food, restaurante vegane, β€žmancatorii” sau fructe.

Restaurant Bathu Ferringhi Malaysia
Durian Vendor Bathu Ferringhi Malaysia
Bicycle Bathu Ferringhi Malaysia

Poti sa te plimbi si cu bicicleta… muzica si lumini.

Intorsi in George Town, am mai stat un pic sa degustam o bere pe CHULIA STREET, aceasta fiind seara, una dintre atractiile orasului pentru ca sunt multe restaurante si baruri.