ZIUA 2

Pentru dimineata aceasta, imi propusesem sa merg in Lumphini Park, cel mai mare parc din centrul Bangkok. Era la vreo 2 km de hotel, asa ca am decis sa merg pe jos, mai ales ca temperatura inca era decenta.

Am trecut iarasi pe langa casele de langa calea ferata

Este incredibil cate cabluri suspendate au 😉

LUMPHINI PARK a fost denumit dupa oraselul Lumbini din Nepal, locul de nastere al lui Buddha.

Este foarte popular printre localnici, acestia venind sa faca jogging, tai chi, aerobic sau pur si simplu sa se relaxeze dupa program. Poti sa joci basket sau sa dai la vasle pe lacul din mijloc. Nu pot sa spun ca m-a impresionat prea mult, dar panorama era „nice”.

Tot aici era si statuia Regelui Rama VI.

Am luat apoi metroul spre KHLONG TOEI FRESH MARKET. Iarasi am vazut pe drum acea discrepanta intre zonele moderne si cele “uitate de timp”.

La stop, motociclistii se asezau in „pole position” 😉

Asa cum am mai spus, sunt fan-ul acestor piete fresh, in special din Asia, pentru ca gasesti o multime de legume, fructe si produse neobisnuite pentru noi. In plus, feelingul este ceva de nedescris…. vanzatori, carausi, lume multa si zgomotoasa, negocieri la sange, carne expusa direct pe tarabe la 40 de grade, oua de toate culorile… si peste toate astea mirosul de mancare proaspat gatita.

Chiar daca exagerez cu pozele, incerc sa va transmit si voua atmosfera locului. 😉

Creveti de toate felurile si dimensiunile

Un gen de tipari

Carne tinuta in aer liber

Toate rudele ghimbirului 🙂

Asa se tin gainile si ratele

Pui pentru acasa

Ce culoare vrei?

Bineinteles ca mi-am cumparat si eu ceva legume pentru mancarea thailandeza… noroc ca aveam loc in bagaj. Si a trebuit sa ma intorc la hotel sa le pun in frigider.

De la hotel am luat un Grab catre WAT SAKET (GOLDEN MOUNT), un templu budist care dateaza din perioada regatului Ayutthaya. Este situat la baza unui deal de 80 de metri inaltime. Ca sa ajungi la Stupa, ai de urcat vreo 300 de trepte, lucru nu prea placut cand este foarte cald afara. La un moment dat a fost folosit chiar pe post de crematoriu, fiind destul de izolat.

Stupa imensa, aurita, contine relicve budiste aduse din India. Imi pun intrebarea cate relicve budiste exista, pentru ca in cele mai importante temple din Thailanda spun ca exista una sau mai multe. 😉

Ajuns sus, fiind unul dintre cele mai inalte puncte din Bangkok, ai posibilitatea sa vezi orasul la 360 grade.

No see Evil, No hear Evil

Bangkok skyline

Am mers mai departe spre raul Chao Phraya. Am trecut repede pe langa Wat Suthat, Wat Ratchapradit si Grand Palace fara sa mai intru, pentru ca le vazusem cu un an inainte. Dar pentru cei care nu au ajuns la ele va sfatuiesc sa o faceti. Merita. La palat aveti grija sa fiti imbracati in pantaloni sau fusta lunga, altfel nu va lasa sa intrati.

Am ajuns la THA PHRA CHAN PIER, de unde am luat o mini barcuta si am traversat raul catre piata WANG LANG, o alta piata de legume si fructe. Tot asa, pentru feeling…

Am traversat inapoi (costa cam un eur dus-intors) si am mers la un alt chei, sa iau un vaporas pentru o plimbare pe rau. THA MAHARAJ PIER e o zona foarte ok, cu mini magazine, inghetata si restaurante.

Vaporasul este de genul hop on hop off si o calatorie costa 60 de bahti. Daca vreti sa va opriti in mai multe locuri este mai rentabil sa va luati un pass pe o zi care costa 200 bahti.

De pe barca ai posibilitatea sa vezi cladirile situate pe ambele maluri ale raului dar si skyline-ul orasului.

WAT ARUN – va recomand sa-l vedeti de aproape. Este unul dintre templele mele preferate pentru arhitectura, culorile dar si detaliile dantelariei incredibile ale cladirii.

KHLONG SAN SHRINE

Mall-ul ICON SIAM este cel mai mare mall din Bangkok. Asa ca daca vreti, va puteti da jos din barca sa-l vedeti. Eu nu am fost la el, asa ca nu pot sa-mi dau cu parerea. 🙂 Am inteles ca gasesti foarte multe „luxury products” dar si branduri internationale, restaurante si chiar o piata plutitoare indoor.

De la SATHORN PIER am luat BTS-UL pana la hotel, iar seara m-am intors tot aici ca sa merg la Asiatique Market.

M-am folosit de barca gratuita pusa la dispozitie pentru cei ce merg la ASIATIQUE THE RIVERFRONT

Piata de noapte pot spune ca este o combinatie de mall cu bazaar de noapte. Este un fost port, transformat in market, care se deschide in fiecare zi la ora 17. Ai magazine, restaurante, ladyboy cabaret, teatru de papusi, baruri si o roata mare de observare. Plus ca este pe malul raului si mai simti si o adiere de vant.