ZIUA 1

Uraaaa, Thailanda… locul unde vin pentru a doua oara in decurs de 1 an, pentru ca mi se pare o destinatie super, care iti ofera tot ce iti doresti, incepand cu plajele cu nisip alb si marea albastra, insulele si peisajele superbe, cultura total diferita de a noastra, templele pe care le gasesti la tot pasul, mancarea care este excelenta (in special cea „Street Food”), oamenii zambitori si nu in ultimul rand, super aglomeratul Bangkok.

Am ajuns in Phuket din Kuala Lumpur cu un zbor Air Asia.

Daca vreti o locatie cu plaje cu nisip alb, palmieri si agitatie, Phuket este locul potrivit. Este un loc pentru toate bugetele si preferintele, avand o multitudine de hoteluri, baruri, restaurante si posibilitati de distractie. Este cea mai mare insula a Thailandei si de aici se pot face o multime de excursii catre insulitele din jur, printre care James Bond Island si Koh Phi Phi, doua dintre cele mai interesante destinatii.

Am stat in Patong, cea mai cunoscuta statiune din Phuket, situata la Marea Andaman. Este o statiune extrem de aglomerata, in care pe timpul zilei te poti relaxa pe plaja, face sporturi nautice sau excursii catre alte zone. Seara se transforma intr-un furnicar plin de viata, unde distractia „graviteaza” in jurul Bangla Road, o strada plina de baruri, night cluburi si restaurante. Cheia acestui loc este sa simti „Mai Pei Rai” adica tradus „Don’t worry, be happy” sau „Nu conteaza nimic”.

Mi-am luat viza chiar din aeroport, pentru a nu mai petrece ore intregi la ambasada Thailandei din Romania. Este mult mai simplu si nici nu am platit nimic, deoarece era o promotie pentru turistii din anumite tari (printre care si Romania). 🙂 De acolo, am luat un minivan shuttle (5.5 usd). Platesti la casa de bilete, astepti sa se stranga grupul, iar minivanul te lasa aproape de hotel.

Dupa ce mi-am luat camera, am plecat sa vad orasul.

Am ajuns in centru la Jungceylon Shopping Centre, de unde, primul lucru pe care l-am facut, a fost sa cumpar un sim pentru date (18 usd, date incluse 2 saptamani). Este zona cea mai aglomerata pe timpul zilei dar si pe timpul noptii, fiind vis-à-vis de de Bangla Road. Este un mall, dar care are si targ cu tot felul de lucruri, alune, seminte si alte chestii de mancat. Daca vrei sa te racoresti, pentru ca afara erau vreo 35 de grade, poti intra si sa pierzi vremea cateva ore bune.

Dupa aceea am mers pe plaja, sa vad cum arata si am prins apusul de soare.

Pentru seara, aveam rezervare la SIMON CABARET. Erau cam 2-3 km de mers, asa ca am luat-o pe jos. Drumul era pe langa plaja si pe langa zonele pline de restaurante, magazine, tarabe, baruri…

SIMON CABARET este un teatru cu muzica, dansuri si comedie, in care actorii principali sunt transsexuali. E un spectacol foarte colorat, original, care combina muzica de toate genurile. Desi ei/ele se straduiesc, mai apar si mici nesincronizari. Dar per total este fun. Nu ti se da voie sa faci poze in teatru (probabil sa nu le furi idea show-ului 🙂 ), dar dupa spectacol, toti actorii vin la parada in fata teatrului. Daca vrei sa-ti faci poze cu ei, este de apreciat un mic bacsis.

Dupa, am plecat sa mananc ceva si am ajuns in MALIN PLAZA, piata de noapte, in care gaseai pantofi, materiale textile, imbracaminte…

Pantaloni de Muay Thai

… dar si restaurante de familie.

Morning Glory (o leguma locala) cu carnita

Toata zona de pe langa piata este plina de street food si gasesti ce vrei: carne, fructe de mare, supe, noodles. Este un adevarat “rai” pentru cei carora le place acest gen de mancare si in special, cea thailandeza.

Cineva a baut cam mult 🙂

Am ajuns si la OTOP Market. Ideea initiala a acestei piete, era sa promoveze vanzarea de produse locale din diferitele zone ale Thailandei. Ii incuraja pe localnici sa-si imbunateasca marketingul si calitatea produselor prin alegerea unuia dintre ele si vanzarea acestuia sub brandul OTOP. Vorbim despre obiecte facute manual, produse din bumbac, lana, lut, imbracaminte, accesorii pentru casa si bineinteles mancare. Intre timp, standurile cu aceste produse s-au diminuat, aparand si vanzatori de electronice si alte lucruri.

Tot in Otop era o zona de baruri (gen beach bar) de diferite nationalitati, in special australiene. Odata ce se lasa seara, locul se umplea de oameni si puteai combina foarte placut bautura cu shoppingul.

Dupa cateva beri, am plecat spre hotel.

Si daca aveai pofta de ceva fructe…

Seara, pe strada, gaseai o multime de tuk tuk-uri, mai mari sau mai mici, mai colorate sau mai putin, gata sa te plimbe pe unde doresti.

Am ajuns si pe BANGLA ROAD, strada care invie dupa apus, cand drumul se inchide circulatiei auto si lasa loc unui festival de 400 m de lumina, muzica, fete care danseaza si bautura. Este plina in fiecare seara si aproape nu ai loc pe unde sa treci. Beer bar-urile sunt cele mai numeroase, dar gasesti si puburi, restaurante, go-go bars si discoteci. Muzica este data la maxim si fiecare bar sau discoteca are alta melodie. Pe langa „domnisoarele” 🙂 care danseaza pe baruri, gasesti si ladyboys entertainers, care asteapta sa le faci poze (bineinteles pe bani).