ZIUA 1

Si am ajuns in Malaysia, pentru inceput, insula Penang. Initial, ne gandisem sa mergem din Singapore cu autocarul pana in Melaka, oras declarat Unesco World Heritage, sa stam 2 zile, iar apoi sa mergem mai departe spre Penang, dar din pacate nu ne ajungeau zilele, asa ca am ales avionul direct.

Landing George Town Malaysia

De la aeroport, am luat un autobuz si am mers cam 40 de minute pana in George Town, principalul oras de pe insula si al treilea oras din Malaysia ca numar de locuitori. Hotelul era bine locat, asa ca ne-a fost destul de usor sa-l gasim chiar daca, la prima vedere, nu parea a fi in acea locatie un hotel.

Dar, odata intrati, am gasit un loc foarte placut, cu mini piscina si terasa pe acoperis, camera curata si moderna. Gazdele fiind de origine indiana, la intrare, regula β€œcasei” era sa iti lasi pantofii. Riscul lor dupa o zi de mers prin caldura. πŸ™‚

Tien Hotel George Town Malaysia
Hotel Rules George Town Malaysia
Hotel Murales George Town Malaysia

Tot hotelul era plin de murales

Am plecat apoi sa exploram orasul. Primul lucru pe care l-am facut, a fost sa ne cumparam un Sim local cu date incluse, cu care sa folosim Google Maps si bineinteles sa trimitem poze familiei. πŸ™‚ Va sfatuiesc sa luati simul din oras si nu din aeroport, pentru ca preturile sunt mai bune pentru giga de net mai multi.

Iar al doilea lucru, pentru ca era extrem de cald, am inceput cu o bere rece.

Asian Beer George Town Malaysia

Hotelul era chiar in Little India, asa ca am mers spre SRI MAHAMARIAMMAM TEMPLE…

Sri Mahamariammam Temple George Town Malaysia

… Apoi KAPITAN KELING MOSQUE…

Kapitan Keling Mosque George Town Malaysia

Fiind inca in zona indiana, daca vroiai sa intri in anumite magazine, bineinteles ca trebuia sa te descalti la usa…

Store George Town Malaysia
George Town Malaysia

Am continuat drumul prin oras. George Town face parte din Unesco World Heritage si poate de aceea foarte multe case sunt pictate sau desenate, dand un farmec aparte locului.

Am ajuns si in zona chineza cu o multime de temple, unele mai mari… iar altele mai mici, de parca ar fi fost magazinele noastre de la parterul blocului.

Chinese Temple George Town Malaysia
Chinese Lanterns George Town Malaysia

Pe strazi, gaseti o multime de biciclisti care, ori vand mancare si flori, ori iti ofera plimbari cu flavour local prin oras.

Bicycle George Town Malaysia

Ne propusesem ca pentru urmatoarea destinatie, insula Langkawi, sa nu folosim avionul, ci ferry-ul, asa ca ne-am indreptat spre port sa vedem de unde pleaca vaporul. Biletele le luasem dinainte online asa ca, dupa ce am bifat si acest lucru de pe lista, aveam inca 2 zile si jumatate in fata in Penang.

Street Art George Town Malaysia

In jurul portului sunt cateva cladiri si atractii care merita vizitate sau macar vazute de afara. Ma refer la QUEEN VICTORIA MEMORIAL CLOCK TOWER, farul, Primaria si Consiliul local.

Queen Victoria Clock Tower George Town Malaysia
Town Hall George Town Malaysia
Lighthouse George Town Malaysia
City Hall George Town Malaysia

Daca vrei, poti sa servesti pe drum niste snack-suri locale, care cu siguranta iti tin de foame. πŸ™‚

Street Food George Town Malaysia

Am trecut si pe langa FORT CORNWALLIS, cel mai mare fort din Malaysia care a rezistat razboiului… poate pentru ca nu a fost niciodata implicat in vreo lupta πŸ™‚ si SAINT GEORGE CHURCH, catolica…

Saint George's Church George Town Malaysia

Intentia noastra era sa ajungem in timp la BLUE MANSION (Kheong Fatt Tze), o casa din secolul 19 care a apartinut unui comerciant chinez, construita pe principiile feng shui si care ulterior a devenit atractie turistica dar si boutique hotel. Zilnic sunt organizate tururi de prezentare cu ghid. Din pacate, la ora la care am ajuns, orele de vizitare se terminasera si nu puteai sa intri decat daca erai client al hotelului.

Blue Mansion George Town Malaysia
Bicycle George Town Malaysia

Pentru ca se facuse deja seara, ne-am intors la hotel si am luat un Grab (Uber-ul Asiei) pana pe GURNEY DRIVE, unde in fiecare seara este Street Food si un mini Night Market. Se spune ca George Town este capitala gastronomica a Malaysiei avand in vedere nenumaratele posibilitati de a manca si totodata felurile diverse, combinatii intre bucataria locala, chineza si indiana.

Gurney Drive Street Food George Town Malaysia

Pe unde mergem in Asia, nu ratam astfel de locatii, pentru ca mancarea este excelenta iar optiunile sunt pe toate gusturile.

Making Pancakes George Town Malaysia

La facut de clatite

Squid George Town Malaysia

Sau calamar proaspat

Food George Town Malaysia

Caracatita

Street Food George Town Malaysia

Sau niste frigarui…

Sorici de porc cu miere, pus pe gratar (dreapta jos)… Yummy πŸ™‚

Sugar Cane Juice Making George Town Malaysia

Si la final niste suc de trestie de zahar

Masa perfecta. πŸ˜‰

Grab iarasi catre hotel… Seara nu se putea incheia fara sa mergem pe LOVE LANE, o straduta plina de baruri si restaurante, unde puteai sa bei un cocktail si sa asculti muzica, insotit de numerosii Geko de pe pereti si beneficiind de cateva oferte promotionale… πŸ™‚

Love Lane George Town Malaysia
Advertisement George Town Malaysia

Inainte de culcare, am mers pe terasa deschisa a hotelului, de unde, de pe niste perne foarte confortabile, am admirat panorama orasului.

Komtar Tower George Town Malaysia

Komtar Tower, cea mai inalta cladire din zona