ZIUA 1

Am luat la prima ora un taxi catre aerportul din Chiang Mai, m-am imbarcat iarasi intr-un avion Air Asia si dupa vreo ora si ceva eram in Bangkok, capitala Thailandei.

Am mai fost si anul trecut aici si de aceea nu am mai vizitat inca o data unele obiective (cele importante, pentru ca le facusem deja). Dar cele legate de feeling si plimbare au fost binevenite iar lor, li s-au adaugat cele ratate la vizita anterioara.

Am aterizat pe aeroportul Don Muang, cel destinat in special zborurilor interne. De acolo ai o multime de posibilitati ca sa ajungi in centru: autobuz, taxi, grab.

Am ales autobuzul A1 pana la statia Mo Chit (20 minute) de MRT (metrou) sau BTS (tren suspendat). In functie de unde vreti sa ajungeti, luati unul dintre ele. Eu am mers spre statia Nana (inca vreo 20 minute), foarte apropiata de hotelul la care am stat. In total, drumul de la aeroport si pana la hotel m-a costat cam 60 de bahti (cam 8 ron). Super rezonabil.

M-am cazat si am luat-o la pas sa mananc ceva la un mall din apropiere – TERMINAL 21 – pentru ca era extreeeem de cald. Cum ieseai afara, transpirai instant, iar aerul conditionat al mall-ului facea minuni. Terminal 21 este un shopping center foarte interesant gandit, cu constructii in miniatura si zone reprezentative din cateva orase mari ale lumii: Paris, Londra, San Francisco, Tokyo sau Istanbul.

Bineinteles ca securitatea este pe primul loc

Podul din San Francisco

Sumoooooo

Sa-mi fie de bine πŸ™‚

Acum ca am mancat, mi-am facut curaj sa ies afara, in caldura.

Bangkokul este si el, ca multe alte orase mari din Asia, un oras al paradoxurilor. Multe blocuri inalte moderne, malluri luxoase, tren suspendat laolalta cu zone foarte sarace, unde oamenii traiesc inclusiv langa calea ferata.

Autobuzele de aici au aer conditionat… adica esti conditionat sa deschizi geamul. πŸ™‚ Din acest motiv cele mai bune variante de transport sunt metroul/trenul suspendat, Grab (Uber-ul Asiei) sau – si mai bine – mersul pe jos. Dar NU la pranz!

Calatoria mea prin Bangkok am inceput-o cu ERAWAN SHRINE. Acesta este unul dintre cele mai populare altare hinduse din centrul Bangkok-ului. Toata ziua, aici este o vanzoleala continua. Foarte multi oameni vin sa se roage, sa lase flori si sa aprinda betisoare in fata zeului Brahma, zeul creatiei.

Si pentru ca inca era cald si eram aproape de alte mall-uri, am decis sa le fac si lor o vizita, sa casc ochii. Macar aveam aer conditionat.

CENTRALWORLD este unul dintre cele mai mari mall-uri din Bangkok, avand sute de magzine. Daca esti impatimit al cumparaturilor, cred ca poti sa-ti petreci vreo 2 zile pe aici fara probleme.

CentralWorld este in dreapta iar pe stanga era alt mall. Pe centru… vedeta… traficul din Bangkok

Daca vrei sa tragi un pui de somn… locul este pregatit πŸ™‚

Nu am intrat si in el, doar am trecut pe langa in plimbarea de seara

Spre seara, am luat-o spre Patpong Night Market. Se ajunge usor daca folosesti BTS. Ca si idee, daca v-ati planificat sa mergeti mai mult cu BTS (trenul suspendat care ajunge la destul de multe atractii) va sfatuiesc sa va luati un abonament de 1 zi cu calatorii nelimitate. Este mai simplu si mai ieftin. Pentru metrou trebuie sa va folositi de β€žtoken-urile” din statiile de metrou.

Vizita la PATPONG NIGHT MARKET este un lucru pe care trebuie sa-l faci cand esti aici. Impreuna cu Chatuchak Weekend Market (la care eu nu am ajuns pentru ca este numai in weekend), este poate cel mai reprezentativ bazar de noapte din Bangkok. Situata in Silom, piata se deschide la ora 17 si este o combinatie de tarabe cu de toate, standuri cu mancare si go-go baruri, atragand o multime de localnici si turisti.

Mare bautor de bere πŸ˜‰

Caracatita cu un sos dulce-acrisor

Urmatoarea oprire a fost SOI COWBOI, denumita astfel dupa cowboy-ul american care a deschis primul bar aici. Zona este unul dintre Red Light District-urile Bangkok-ului, avand un aer mai degraba de carnaval. Neoane colorate, reclame si 40 de baruri, mare parte dintre ele go-go baruri (baruri cu domnisoare care danseaza la bara, unde pe langa β€žprivelistea” frumoasa, πŸ™‚ poti sa servesti mancare si bautura) pe o straduta lunga de 150 m. Multe fete, destul de dezbracate, mai frumoase sau mai urate, mai grase sau mai slabe, muzica data la maxim si shot-uri de bautura, toate ducand la o atmosfera super relaxata. Barurile se inchid pe la 2-3 noaptea, asa ca ai unde sa vii daca nu ti-e somn. πŸ™‚

Am luat-o spre Arab Street.

Perfecta pentru traficul din Bangkok…

Aveau alegeri…

ARAB STREET este zona araba a Bangkok-ului, plina de magazine, frizerii, croitorii si restaurante cu specific arabesc.

Pentru masa de seara am ales SUKHUMVIT PLAZA, unde era zona koreana. Asta este unul dintre lucrurile care imi plac cel mai mult la Bangkok. Este impartit pe zone si ai sansa sa vezi arhitectura, obiceiuri, imbracaminte si sa incerci mancare specifica diferitelor tari sau culturi.

Bere koreana

Cand am comandat, am crezut ca este un singur fel dar…